Frias de Albarracin - Reisverslag uit Frías de Albarracín, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Frias de Albarracin - Reisverslag uit Frías de Albarracín, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Frias de Albarracin

Door: Willem T.

Blijf op de hoogte en volg Willem

20 April 2014 | Spanje, Frías de Albarracín

Wekker gezet op 6:30 maar 's-morgens omgezet naar 7:00 uur. 6.45 uur toch maar eruit naar de douche verder op de gang. Toen ik de douchekraan dichtdraaide hoorde ik "Waidmanns heil" van Rammstein door het hostal schallen. Dat was dus de wektoon van mijn mobiel! Ik met handdoek om snel naar mijn kamer maar in de kamer ernaast hoorde ik al gestommel en die zijn dus nog voor mij vertrokken. Foutje!

Goed dat ik gisteren nog wat boodschappen heb gedaan want heel Teruel was nog gesloten toen ik vertrok. Gelukkig onderweg toch tentjes open waar ik kon ontbijten. Tja, weer een behoorlijke klimdag (71 km) en nieuw op deze reis: het was fris en met een fikse tegenwind. Drie lagen aan en uit lekker uitgewaaid, zullen we maar zeggen.
Net als gisteren een stel Nederlanders tegengekomen die dezelfde reis maken maar dan omgekeerd. Doen het wel rustiger aan. Praatje van een minuut of 5 langs de kant van de weg (mooie fiets, geweldige route, etc.) en dan weer door. Moet hier wel stoppen (en was genoeg) want hierna de eerste 54km geen voorzieningen. Dus met veel water en voer op pad.

Morgen moet Cuenca gehaald worden(93km). Wordt bijna gewoon maar de uitzichten onderweg weer indrukwekkend. Telkens als ik een foto maak is het even verder toch weer mooier.

  • 20 April 2014 - 21:13

    Kees:

    Leuk om al die ervaringen te lezen. Af en toe toch flink afzien; niet altijd bergafwaarts met de wind in de rug, maar klimmen en doorgaan. Goed hoor! Beloond door nieuwe ervaringen geeft dat weer moed voor de volgende dag. Langzaam word ik voorbereid.

  • 20 April 2014 - 21:28

    Gabbertje:

    Ha Willem,

    Tof om je verslagen te lezen en dikke respect. Die conditie, daar zit het wel goed mee, en de kuiten zullen ook lekker gespierd zijn. Foto´s geven een mooie impressie. Grappig, je selfie met die weerspiegeling in je bril van je armen. Prachtige weidse route en mooi landschap, leuk om verrast te worden met een heilige processie. Niets soms zo heerlijk als alleen te reizen, geeft weer een andere reiservaring, indrukken en een ongekende vrijheid. Succes met je 95 kilometer naar Cuenca morgen! Wie weet door wat voor festiviteiten je daar onthaald wordt.....

  • 20 April 2014 - 22:46

    Anja:

    Hai Willem,

    Stoer hoor de fietstocht die je aan het maken bent. Je zit denk nu wel lekker in je ritme met al dat klimmen en dalen en dan weer klimmen. Afzien en hard werken in die prachtige natuur maar daardoor wel lekker moe en voldaan, lijkt me zo. De 1ste paasdag zit erop! ik wens je een goed vervolg van je reis. Genieten hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Frías de Albarracín

Willem

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 20046

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 06 Mei 2015

Sevilla-Santiago-WT

14 April 2014 - 03 Mei 2014

Fietsen van Gerona naar Sevilla

Landen bezocht: