Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Cuenca

Door: Willem T.

Blijf op de hoogte en volg Willem

21 April 2014 | Spanje, Cuenca

Kolere! Wat een geweldig mooie en makkelijke tocht zou moeten worden van maar 8 km klimmen en de rest vlak of dalend...liep dus iets anders: 91 km regen. De volle lengte van de rit en dat is geen pretje op 1600 meter hoogte en 54 km geen voorzieningen. Heb mijn wandelsokken maar als handschoenen gebruikt en verstand op nul (niet moeilijk).
Bij de eerst mogelijke stop even warm worden en weer verder.

6 km voor Cuenca kwam er een busje naast me rijden en vroeg of ik mee wilde. 6 km voor de finish, dat was dat mijn eer te na. Maar goed, ik ben er en na een uurtje in een warm bad ben je het ook weer snel te boven.

Bijna geen foto's gemaakt onderweg, alles grauw en ook geen zin in. In Cuenca is het nu droog en (uitzicht op) oude stad blijft spectaculair. Ben hier al eens eerder geweest maar dat is geen straf. Was wel van plan om
onderweg nog een keer naar de "betoverde stad" te gaan (ciudad Encantada). Dit is een natuurpark met de meest onwaarschijnlijke rotsformaties. Gelukkig heb ik die vorige keer gezien en kon ik het, gezien het weer, met een gerust hart overslaan. Lijkt morgen 20 graden te worden en een vlakke rit voor de boeg. Vamos!

• 21 April 2014 - 21:50

Marion:

Topper!! Geweldige prestatie en een beloning aan het eind in een mooie stad. Rust goed uit en laat je kleren weer drogen. En dat verstand mag wel weer van nul af.
    Succes verder en slaap lekker straks.

• 22 April 2014 - 08:53

Koos:

Hoi Willem,
    OP naar het mooie weer, hoop ik voor je.
    Het ziet er allemaal fantastisch uit, daar! Gisteren naar de Amstel-Goldrace gekeken, met die paar heuveltjes in Nederland.........dat is voor jou nu natuurlijk kinderwerk. Lukt het nog een beetje met het Spaans ? Ben je nog op de hoogte van het wereldnieuws? Gebeurt niet zoveel hoor. Bijna 3e wereldoorlog om Oekraine , maar verder rustig.
    Groet, Koos

• 22 April 2014 - 09:10

Clyde:

Hoi Willem, ziet er allemaal erg mooi uit, hou je het nog een beetje vol! Al die mooie plaatsen geven je vast energie om door te trappen naar de volgende mooie plekjes. Hou vol en tot horens.
    groet, Clyde

• 22 April 2014 - 09:25

Truus:

Adembenemend. Zowel het uitzicht als de tijd voor jezelf. Heerlijk. Apart van het afzien deze dag. Ik geniet in stilte mee

• 22 April 2014 - 12:04

Hans:

Beetje weerstand is goed voor je karakter:). Mooie verhalen Willem, lekker doorgaan zo.

• 22 April 2014 - 14:03

Kees:

Jou kennende sla je je er goed door heen, moet voelen als een geweldige overwinning. Volgend stuk van de route kan niet slechter. Mooie foto's van Cuenca, komen bekend voor. Van die regen had je niet verteld, ik heb voor de rest van de rit mooi weer besteld (ook eigenbelang).

• 22 April 2014 - 19:45

Paul:

Hey Willem,

't is net als Griekenland, tien jaar later herinner je je alleen de mooie dingen. In het ergste geval haal je thuis ff droge kleren. Gaaf man. Groet, Paul