Siles - Reisverslag uit Siles, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Siles - Reisverslag uit Siles, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Siles

Door: Willem T.

Blijf op de hoogte en volg Willem

25 April 2014 | Spanje, Siles

Zo, weer een van de meer heftige dagen. 92 km en 10 uur onderweg. Allemaal klimmen en dalen. 10%, 7%, 6% en meerdere keren 5% Het zat er allemaal in. En koud; hoewel de zon scheen had ik 3 lagen aan, sokken weer om mijn handen en een bandana om mijn oren.
Vooral de afdalingen (veel slecht wegdek, tot nu toe nog niet gehad) waren ijzig koud. Maar in de afdaling naar Riopar weet je niet wat je ziet aan vergezichten: adembenemend.

Na deze afdaling heb ik me ook nog laten verleiden tot een ommetje om de oorsprong van de Rio Mundo te bekijken. Daarna door naar Siles waar ik op het onzalige idee kwam om nog een keer te kamperen. Dorp door, dalen naar de camping. Daar liep dus nog geen hond rond. Ik weer naar boven en een hostal gezocht. Gelukkig snel gevonden want ben knap versleten. Beide knieën doen pijn. Heb ik ze mooi gelijkmatig belast.

Voor het eten biertje gedronken en in contact met locale Spanjaard. Gezellig gebabbeld; heb nog geen halve zin van hem verstaan. Kreeg wel zijn favoriete, locale, drankje. Een whiskyglas vol met caracoles (slakken). Eerst drink je het vocht uit het glas en daarna gooi je de schelpen op een schoteltje en ga je ze met een tandenstoker te lijf. Nu ken ik caracoles en ben er gek op maar op deze manier had ik ze nog niet genuttigd.

Ben vandaag in Andalucie gearriveerd en de teller staat nu op 1096 km.

  • 27 April 2014 - 00:18

    Kees:

    Toch wel een aanslag op je lichaam zo te horen, houd vol! Wist niet dat het daar zo koud was terwijl het hier (aan de Spaanse kust) toch al aardig warm is; 25 Gr. Wat staat me te wachten?

  • 28 April 2014 - 09:09

    Koos:

    Hoi Willem,
    Dat zijn de mooie verhalen. Ben benieuwd hoe dat gesprek ging, gezellig gebabbeld, als je een halve zin hebt verstaan. Maar gezamenlijk alcohol drinken is gewoon de beste conversatie. Thuis ook maar eens proberen, met die slakken.
    Koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Siles

Willem

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 20051

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 06 Mei 2015

Sevilla-Santiago-WT

14 April 2014 - 03 Mei 2014

Fietsen van Gerona naar Sevilla

Landen bezocht: