Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Willem Teerlink

Blijf op de hoogte en volg Willem

12 April 2015 | Spanje, Sevilla

Terug in Sevilla

11/4 Vertraging is niet erg alleen nu had ik mijn fiets pas om 23:30 weer opgebouwd op Sevilla AirPort. Omdat ik laat aan zou komen een hotel geboekt op 5km van de luchthaven. Toch verkeerd gefietst en 15 km later om 1:00 in het hotel aangekomen. Dat was dan wel weer dik in orde.

12/4 Naar het centrum gefietst. Dat kan dus alleen langs de snelweg en ben blij dat ik dat gisteren niet heb moeten doen. Huidige hostel voor 6 nachten is van een heel andere orde (soort hondenhok achter de receptie) maar de douche is goed en op hooguit 10 minuten lopen van school en midden in het historische centrum. Overdag 28 graden en 's-avonds in t-shirt buiten eten.

13/4 Naar school; eerst een intakegesprek over mijn vooraf ingevulde en opgestuurde niveautest. Normaal doe je dat in
Spanje maar ik dus thuis en heb hier dus meer tijd voor gehad. Gevolg: te hoog ingedeeld in een klas die mij ver vooruit was en donderdag examen ging doen. Morgen dus niveautje minder. Vanuit school nog een rondleiding Sevilla gehad die ik gelukkig wel heel goed kon volgen. Ego weer een beetje gered.

14/4 Veel beter en pittig zat. Lekker bezig; 's-morgens les, 's-middags een cultuurklas en 's-avonds nog een rondleiding door een oud gedeelte van Sevilla. Qua feestplanning heb ik iets niet goed gedaan. Voor mijn aankomst was Semana Santa en direct na mijn vertrek begint een van de grootste feesten van Spanje in Sevilla (ging ook mijn cultuurklas over). Er komen dan alleen al 1040 feesttenten te staan en alles en iedereen is dan flamenco. Ander keertje dan maar....

15/4 Weinig te melden. Hele dag regen. Was van plan om de fietsroute uit Sevilla te verkennen en nog wat rond te fietsen; maar dat dus maar niet gedaan. Kom er wel achter dat de wegnummers in mijn 12 jaar oude boekje niet (meer) corresponderen met de huidige wegnummering. Kijken hoe dat uitpakt zonder TomTom en met mijn richtinggevoel.

16/4 Droog en warm; dus na de les op de fiets Sevilla's topics gedaan en de vertrekroute verkend. Morgen, na de les stap ik op de fiets. Nog bij de opbouw van het feestterrein gaan kijken en is ongelofelijk wat ze daar allemaal voor een paar dagen uit de grond stampen. Overigens leuk internationaal klasje waar ik in zit (China, Denemarken, Zweden, New York, Californië en een Nederlander uit Brazilië die z'n Portugees om wil katten naar Spaans.

  • 13 April 2015 - 09:55

    Marion:

    ¡Hola! Willem,
    Meteen een beroep op je improvisatietalent. Lijkt me een goede start. ¡Buena suerte! con tus clases de Español.
    Nos vemos.

  • 15 April 2015 - 08:30

    Paul:

    "Qua feestplanning heb ik iets niet goed gedaan. Voor mijn aankomst was Semana Santa en direct na mijn vertrek begint een van de grootste feesten van Spanje". Het is lijkt wel projectmanagement :-) Veel plezier Willem.
    Groeten Paul

  • 16 April 2015 - 10:31

    Theo:

    Wanneer alles gelijk goed gaat moet je je pas zorgen maken.

    Even lachen (want dit kan jij wel waarderen) : gisteren was mijn vlucht van Abu Dhabi naar Belgrado een uurtje vertraagd, maar de aansluitende vlucht naar Amsterdam heb ik dus net gemist. Via Zurich alsnog in Amsterdam gekomen, maar wel 6 uur te laat. En mijn bagage staat nog in Belgrado.

  • 18 April 2015 - 15:00

    Myriam:

    Ik vind het knap !! je dag beschrijven in max 4 zinnen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Willem

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 20038

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 06 Mei 2015

Sevilla-Santiago-WT

14 April 2014 - 03 Mei 2014

Fietsen van Gerona naar Sevilla

Landen bezocht: