Calera de Leon - Reisverslag uit Calera de León, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Calera de Leon - Reisverslag uit Calera de León, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Calera de Leon

Door: Willem Teerlink

Blijf op de hoogte en volg Willem

18 April 2015 | Spanje, Calera de León

97 km

Fiets door het gebied waar de goede Jamon(ham) vandaan komt. Ze scharrelen hier los rond door de Siërra Norte en naast het feit dat ze goede ham geven door het eten van nootjes, lijken ze me ook knap biologisch. Ze hebben kilometers de ruimte. Onderweg kom ik 2 bomen tegen waarin zo'n 6 ooievaarsnesten zitten. Ook een boer met tientallen badkuipen op z'n land (2e hands sanitair bijbeunen?) Buiten de dorpen kom ik (nu al) bijna geen mens of auto tegen. Aan het begin wat pelgrims maar ik volg toch een wat andere route. Heftig ritje overigens. Veel klimmen en op 85 km nog wat 9 en 10% hellingen. Schrok wel behoorlijk toen me hier werd verteld dat er geen hostel was. Maar informeren bij een bar bracht uitkomst en ik zit nu in een leegstaande woning.

• 19 April 2015 - 00:18

Kees:

Es jamon bellota o jamon iberico? Son los dos jamones muy buenos!
    Y no disparar a los peregrinos; que son una especie protegida.