Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Merida

Door: Willem Teerlink

Blijf op de hoogte en volg Willem

20 April 2015 | Spanje, Mérida

73km

Een bijna vlakke rit. Ben van klein Sevilla (Zafra) aangekomen in klein Rome (Merida). En inderdaad staat het hier vol met Romeinse bouwsels. Ik koop een ticket en mag vervolgens al die restanten betreden en bekijken. Naast elkaar een arena en een theater. Hier konden pakweg 15.000 man in. Een nabijgelegen antieke paardenrenbaan (kon 30.000 man bergen) sla ik over; te ver lopen en ik ben hier immers om te fietsen. Het Alcazaba wil ik echter wel zien (vesting op de oever van rivier Guadina). Onderweg ben ik echter mijn ticket kwijtgeraakt. Omstandig zoek ik in al mijn broekzakken, kijk verontschuldigend en meld " he perdido ticket". Het werkt; ik mag naar binnen. Van hier probeer ik de hele Romeinse brug op de foto te krijgen; lukt niet. De brug is 792m lang. 2000 jaar oud, diverse malen beschadigd en hersteld; maar nog steeds in functie. In 1947 kwam de rivier tot vlak onder de boogconstructie en stroomde er 888m3 per seconde langs(zomaar even een weetje). Zie ook schijnwerpers gemonteerd dus ga zo nog even kijken. Mijn Hostal is aan de voet van de brug.

  • 21 April 2015 - 10:06

    Marion:

    Dat wordt nog een culturele reis. Mooie verhalen, wat een geschiedenis kom je zo tegen.
    Arie heeft na een week moeten opgeven ivm nekklachten. Jammer voor hem. Ik heb er nog steeds zin in. De rugzak staat klaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mérida

Willem

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 20037

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 06 Mei 2015

Sevilla-Santiago-WT

14 April 2014 - 03 Mei 2014

Fietsen van Gerona naar Sevilla

Landen bezocht: