Carcaboso - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Carcaboso - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Carcaboso

Door: Willem Teerlink

Blijf op de hoogte en volg Willem

23 April 2015 | Spanje, Carcaboso

102km

Aangekondigd waren de eerste 40 km zonder voorzieningen. Maar in het gehucht Torrejon el Rubio was alles dicht. Mijn eerste carajillo van de dag had ik dus pas op 55km. Ik passeer "de poort" van de Taag. Boven de rotswanden cirkelen vale en (zeldzame) monniksgieren. Op 70 km eindigt de dagetappe maar ik doe vast een stuk van de volgende en hoop zo nog een dag te winnen voor Salamanca. De verouderde gids stuurt me een inmiddels afgesloten weg in. Geen probleem denk ik met de fiets. Dus wel na 4 km struikelblokken en hekwerken. Verderop zie ik een snelweg. Over boerenland baan ik mij een weg en til mijn fiets naar de overkant van de snelweg. Geen pretje maar na een km of 15 zit ik weer op de route. Bij aankomst in Carcaboso, blijkt er geen plek voor overnachting en de volgende mogelijkheid is 40 km verder. Ja dag, het is mooi geweest. Ik ga terug naar het plaatselijk orakel, die mij in eerste instantie had afgewezen en zeg haar dat nergens meer plek is. Dan is er toch wel plek in dit pelgrimsoord(vandaar ook druk hier). Deel nu een kamer met twee wandelaars.

  • 23 April 2015 - 22:38

    Marion:

    Hallo Willem,
    Mooi gebied de Extremadura. Vorig jaar was ik daar in mei. De gieren en ook Trujillo met de ooievaars staan me nog helder voor de geest. Wees een beetje vriendelijk voor de pelgrims. Ook zij moeten nog een stukje. En pas op voor afgesloten wegen.

  • 24 April 2015 - 14:12

    Scott Martens:

    Cycle Forrest, Cycle !!!

    Veel plezier daar en uitkijken voor overstekende (Nederlandse en Spaanse) bejaarden.

    Groet,

    Scott

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Carcaboso

Willem

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 20084

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 06 Mei 2015

Sevilla-Santiago-WT

14 April 2014 - 03 Mei 2014

Fietsen van Gerona naar Sevilla

Landen bezocht: