Zafra - Reisverslag uit Calera de León, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu Zafra - Reisverslag uit Calera de León, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

Zafra

Door: Willem Teerlink

Blijf op de hoogte en volg Willem

19 April 2015 | Spanje, Calera de León

55km

Heerlijke plek (15.000 inwoners). Wordt ook wel klein Sevilla genoemd. Prima hostal en ontbijt voor pelgrims (val ik dus ook onder) gratis. Was even zoeken maar heb nu een authentiek stuk van de camino de la plata gefietst. Is een soort landweg/ karrespoor en diverse pelegrino's (pelgrims) voorbij gegaan. Buiten de camino fiets ik alleen in golvend verlaten landschap waarin alle kleuren aanwezig zijn. Kilometers vergezicht naar alle kanten. De zon schijnt, maar er staat hier een aardig koud windje. Fiets met 3 lagen en handschoenen aan. Nou heb ik al gauw last van koude handen (mietje) dus dat betekent niet veel. In Zafra is het weer T-shirt weer tot laat in de avond.

• 20 April 2015 - 00:27

Kees:

Tenga cuidado con las manos!

• 20 April 2015 - 16:22

Paul Pankras:

Ha die Willem,
    Ook hier lekker weer. Ik lees 38 km, 97 km, 55 km, ben je daar voor je rust ofzo :-). Ben wel jaloers op dat Spaanse biertje in de zon, niet op dat fietsen. Succes verder en veel plezier...