A Coruna - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu A Coruna - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Willem Teerlink - WaarBenJij.nu

A Coruna

Door: Willem Teerlink

Blijf op de hoogte en volg Willem

04 Mei 2015 | Spanje, A Coruña

Met de trein naar A Coruna. Ik wil toch ook aan deze kant van Spanje de oceaan een keertje zien. Ik koop een kaartje voor heen en terug. Tijden en plaatsen zijn vast; ook op de middellange afstandslijnen. Op de heenweg kwam ik daar achter toen ik van mijn plaats werd gestuurd en op de terugweg moest ik mijn kaartje omruilen omdat het tijdstip op het kaartje niet overeenkwam met die waarop ik weer wilde vertrekken. De stad is niet echt bijzonder. Er is een lange boulevard; echter zonder drank-/eetgelegenheid. Deze zijn er wel langs de autoweg langs de boulevard. Helemaal snappen doe ik dat niet. 's-avonds is het slecht weer en besluit zo dicht mogelijk bij het hotel te eten. Ik zie een Tunesisch restaurant met een dicht hek en wel een bordje "abierto" op de deur, open het hek en ga naar binnen. Bleek dus toch gesloten maar voor mij wilde hij toch een uitzondering maken maar meldde dat hij weinig keuze had. Misschien heb ik hier uiteindelijk wel het lekkerst gegeten.